Hoppa till sidans innehåll

Gruppträning


Gymmix bra träning nära dig!

 

Registrera dig för att träna med Gymmix Gruppträning »
Se våra priser och läs mer om hur du betalar » 

Schema v. 5-18

Måndag    
19.00-20.00 Tabataintervaller KGM-hallen
     
Tisdag    
12.10-12.45 Lunchpasset  KGM-hallen
18.00-19.00 Tabataintervaller Zoom
19.00-20.00 Danzy KGM-hallen
20.00-21.00 Grabbarnas timme KGM-hallen
     
Onsdag    
19.00-20.00
Hoppfull Gympa KGM-hallen
     
Torsdag    
18.00-19.00  
Gymmix Intro KGM-hallen
19.00-20.00  Cirkelfys KGM-hallen & Zoom

 

 

Under VT21 gäller följande bokningsregler

Boka din plats till vår gruppträning här!

Bokning
Oavsett om du vill träna digitalt eller på plats så behöver du boka din plats i vårt nya bokningssystem Boka.se.
I bokningssystemet bokar du endast plats, medan betalning av terminsavgift görs som vanligt via vår hemsida. Guide till hur du bokar:

  • Gå in på Boka.se/HultsfredGK
  • Välj det pass som du önskar gå på (passen ligger ej i tidsordning utan i bokstavsordning efter passets namn)
  • Nu ser du de dagar och tider som går att boka för valt pass. Välj önskat pass. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din bokning
  • Du kan avboka din plats upp till två timmar före passets start. VIKTIGT! att du avbokar dig om du får förhinder, då vi kan erbjuda ett begränsat antal platser
  • Om det passet du önskar gå på är fullbokat kan du ställa dig i kö för att få en plats på passet
  • Om du står i kö och får en plats på passet kommer detta att ske automatiskt om det är mer än tre timmar kvar till passets start. Håll därför koll på din mail under dagen för passet för att se om du har fått en plats. Om du får en plats och inte vill ha platsen behöver du avboka dig från passet
  • Om du står i kö och får en plats på passet vid mindre än tre timmar kvar till passet kommer du att få ett mail där du behöver aktivt tacka ja till platsen inom 30 minuter. Håll därför koll på din mail under dagen för passet för att se om du har fått en plats
  • Dyk upp på passet ca 5–10 min innan och HA KUL!

 

Terminsavgift
Som kompensation för att vi nu endast kan erbjuda ett begränsat antal pass och ett begränsat antal platser har vi valt att halvera terminsavgiften under vårterminen. Läs mer om hur du betalar din terminsavgift här. Priser för VT21 är följande:

  • Medlemsavgift HT20/VT21 100 kr
  • Terminsavgift 350 kr
  • Pensionär/student 225 kr
  • Skolungdom 75 kr
  • Engångsavgift 50 kr/tillfälle*

*Engångsavgift för gruppträning är 50 kr/tillfälle, men du måste vara medlem även som engångsdeltagare. Vid första tillfället betalar du endast medlemsavgift på 100 kr och tränar därmed gratis. Engångavgift betalas till Swish, nummer 123 079 22 34, före passets start. Skriv GYMMIX i meddelandet och visa upp för värden. 

 

Bokningsdatum
Passen som läggs upp i bokningsystemet kommer att vara bokningsbara 1 vecka i taget. Alla pass för nästkommande vecka läggs därför upp varje fredag kl. 12.00. Passen är bokningsbara fram till 30 minuter före passets start.

Det är mycket roligare att träna tillsammans!

Gymmix är Gymnastikförbundets varumärke för kvalitetssäkrad gruppträning. Som deltagare på våra gruppträningspass i Hultsfred Gymnastikklubb får du:

- röresleglädje 
- duktiga, utbildade instruktörer  
- ett varierat gruppträningsutbud 
- nya, fräscha lokaler 
- en välkomnande miljö, nära och till bra pris 

Välkommen till Gymmix gruppträning
- tillsammans blir vi starkare -

Notera att:
- Gymmix gruppträning kräver inte någon föranmälan, hos oss tillämpar vi "drop-in" på samtliga pass
- Vid fem eller färre deltagare har ledaren rätt att ställa in passet
- Vi har åldersgräns på våra gruppträningspass, hos oss är man välkommen från det år man börjar årskurs 7

 

Passbeskrivningar

Afrodance
Stora kraftfulla rörelser i enkla, jordnära kombinationer. Högt tempo, där kroppen förenas med trummornas rytmer. Afrodance är en träningsform som tillåter oss att släppa loss och hänge oss den taktfulla musiken. Här tillåts vi skaka på våra rumpor, stampa i marken och slänga med höfterna. Det kommer bli svettigt och det kommer bli roligt! 

Cirkelfys
Passar dig som vill träna både styrka och kondition anpassat efter dina förutsättningar. I olika stationer varvas övningar för kroppens alla delar för att öka uthållig styrka eller kondition. Olika varianter av varje övning visas för att du ska kunna få ut maximalt av din träning. 

Cirkelfys för hela familjen
Träna tillsammans med ditt barn. Vi lägger upp ett cirkelfyspass där övningarna är anpassade både för vuxna och barn. Passet består av olika stationer där kondition varvas med styrka.

Core flow
Core flow är funktionell styrketräning & stabilitetsträning för kroppens kärna, mage, rygg och bål. Här lär vi oss bygga en stabil kropp med bra hållning och balans på ett roligt och säkert sätt. Svårighetsgraden på träningen kan anpassas med varierade övningar. Vi jobbar i olika flöden med vår egen kropp som redskap; stående, sittande eller liggande. Istället för att växla höger / vänster sida, utmanar vi en sida åt gången genom ett helt flöde. Passet avslutas med ett yogainspirerande flöde och en kort avslappning.

Danceaerobic
Ett dansinspirerande pass med stegkombinationer till medryckande musik.  

DanZy
Ett pulshöjande koreografipass där dansstilarna avlöser varandra. Här mixar vi allt från 50-tal till disco och hip-hop, allt i en härlig dansexplosion. Gillar du att dansa och ha roligt är det här ett pass för dig!

Fredagsfys
Starta helgen med ett skönt träningspass. Någon av våra inspierande ledare bjuder på ett härligt träningspass. Du hittar information om vilket pass som erbjuds under vårt program högre upp på den här sidan.  

Grabbarnas timma
Ett gruppträningspass där du får träna såväl styrka som kondition genom att prova på t.ex. Cirkelfys, Box och intervallträning. Passet är uppbygt med enkla övningar/rörelser där du utgår från dina egna förutsättningar. Passet är endast för män. 

Gymmix Intro för kvinnor
Detta pass är för dig som är nyfiken på vad gruppträning är och vill träna tillsammans med andra. På passet får du träna såväl styrka och kondition som koordination genom att prova på olika pass. Passet är på basnivå och passar dig som är nybörjare och vill komma igång. Passet är uppbyggt med enkla övningar/rörelser där du utgår från dina egna förutsättningar. Detta pass är endast för kvinnor.

HIIT
Högintensiv intervall träning (HIIT) är passet som ger dig puls. Effektiv och rolig träning där du jobbar intervallbetonat och använder kroppen samt enklare redskap som motstånd. En härlig genomkörare för hela kroppen! 

Hoppfull Gympa
Hoppfull Gympa är en uppföljare till Hopplös Gympa. Passet är utformat så att du kan anpassa och utmana dig själv utifrån den förmåga du har idag som startposition. I passet varvas kondition med styrkeövningar och innehåller en hel del rörlighet i takt (eller otakt) till glad och peppande musik. 

Hopplös Gympa
Vanlig hederlig gympa till taktfast musik, där rörelserna är uppbyggda utan hopp men där du själv enkelt kan lägga till det. Glädje och gemenskap är nyckelorden i detta pass!

IntensivFys
Passet för dig som gillar fartfylld intensiv träning med hög puls. Högintensiv intervallträning med där vi ofta använder kroppen som redskap, utgår alltid från våra egna förutsättningar och kräver inga steg till musik. Kom som du är, otränad eller vältränad.

Kom-I-Gång-Gympa
Detta är passet för dig som vill börja från allra första början. Långsamt lär vi känna vår kropp och dess förutsättningar, vi övar koordination, balans och grundstyrka. Det kommer finnas stolar som hjälpmedel för dig som inte kan/vill utföra vissa övningar på golvet. Inom HGK finns FaR-utbildade ledare för dig som har fått träning på recept, kontakta oss så kommer vi att hjälpa dig få bästa möjliga start på ditt aktiva liv!

Latinmove
Ett danspass med inspiration från de latinamerikanska dansstilarna Salsa, Reggaeton, Merengue, Cumbia, Cha cha m fl. Latinmove är en dansfest och du är välkommen!

Medelgympa
I passet varvas rörelser till glad och peppande musik med styrkeövningar där du använder kroppen som redskap - ett klassiskt gympapass!

Move it!
Här får du prova på olika koreograferade pass, allt från Latinmove, DanZy och Afrodance till Danceaerobic och Step. Ett pulshöjande pass med koreografi som gemensam nämnare. Så let's move it!

Skivstång
På skivstångspasset lyfter vi vikter och jobbar med kroppsvikt efter egen förmåga. Vi jobbar med övningar som aktiverar kroppens stora muskelgrupper för att du ska bli starkare. 

SomaMove
SomaMove är en holistisk, atletisk träningsform som ger dig kondition, styrka, spänst, balans och rörlighet. Vi jobbar i ett sammanlänkat flöde till instrumental musik utan koreografi. Det passar dig som är nybörjare såväl som dig som tränat länge. Vi arbetar på yogamatta, helst barfota för att få ut så mycket som möjligt av träningen, har du en egen yogamatta går det jättebra att använda den.

Step
Ett koreograferat fartfyllt pass på bräda där vi arbetar med olika stegkombinationer för att utmana både hjärta och hjärna. Släpp loss samtidigt som du arbetar med hela kroppen!

Styrka
I grunden ett klassiskt gympapass men med inspiration från Soma Move, EFIT och Yoga. Vi jobbar med hela kroppen i funktionella övningar men använder oss även utav vikter och stepbräda för att få ut lite mer.

Styrka och kondition
I detta pass kombineras styrkeövningar med pulshöjande intervaller. Vi använder kroppen samt enklare redskap som motstånd och övningarna kan varieras efter egen förmåga. En härlig genomkörare för hela kroppen

Söndagsfys
Starta dagen med ett skönt träningspass. Någon av våra inspierande ledare bjuder på ett härligt träningspass. Du hittar information om vilket pass som erbjuds under vårt program högre upp på den här sidan. 

Tabataintervaller
På detta pass jobbar du i tabataintervaller. En tabataintervall är 20 sekunder rörelse och 10 sekunder vila som du upprepar åtta (8) gånger. På passet engageras hela kroppen och du använder din egen kropp som motstånd men även redskap så som vikter, bollar, bräda och gummiband.

Total body
På detta pass jobbar du intensivt med hela kroppen. Du använder din egen kropp som motstånd men även redskap så som vikter, bollar, bräda och gummiband. Olika intensistet på övningarna presenteras så att du kan anpassa träningen efter dina förutsättningar.

Uppdaterad: 05 SEP 2018 17:48 Skribent: Jonas Hjalmarsson

VI SÖKER LEDARE!
Vi söker alltid fler ledare till våra grupper. Är du intresserad av att bli ledare, eller vill veta mer om vad det innebär att vara ledare hos oss? Skicka ett mail till This is a mailto link.


Hultsfred Gymnastikklubb genomför nu en insats för att utvecklas som förening. 
För att göra satsningen har vi fått stöd genom ett Leader-projekt genom Astrid Lindgrens Hembygd.

 


Medlemsappen på Appstore
Medlemsappen på Google Play


Kontakta oss » 


 

  


Bli stödmedlem
Stötta vår förening och bli stödmedlem för endast 100 kr/verksamhetsår. Betala din medlemsavgift här.


VÅRA SPONSORER 

Postadress:
Hultsfreds GK - Gymnastik
Norra Oskarsgatan 68
57739 Hultsfred

Kontakt:
Tel: 0702802646
E-post: This is a mailto link