Hoppa till sidans innehåll

Gruppträning


Gymmix bra träning nära dig!

 

Registrera dig för att träna med Gymmix Gruppträning »
Se våra priser och läs mer om hur du betalar » 

Gymmix Gruppträning VT2021/HT2022
Terminstider v. 36-50 och 2-17

Måndag    
Gympa Bas 18.00-19.00 KGM-hallen
Tabataintervaller 19.00-20.00 KGM-hallen
     
Tisdag    
Gymmix Intro 18.00-19.00 KGM-hallen
Tabataintervaller 18.00-19.00 Silverdalens Sporthall
Danzy 19.00-20.00 KGM-hallen
Grabbarnas Timme 20.00-21.00 KGM-hallen
     
Onsdag    
Core HIIT - Puls & Styrka 19.00-20.00 KGM-hallen
     
Torsdag    
Seniorfys 14.00-15.00 KGM-hallen
Tabataintervaller 18.00-19.00 Målilla Gymnastikhall
Cirkelfys 19.00-20.00 KGM-hallen
     
Fredag    
Fredagsfys 17.00-18.00 KGM-hallen
     
Söndag    
Söndagsfys 10.00-11.00 KGM-hallen

 

Helgfys v. 36-43

Vecka Fredagsfys Söndagsfys
v. 36 Styrka-puls-balans (skivstång) med Camilla Styrka-kondition (gummiband) med Cissi
v. 37 HIIT med Lisa K Styrka-kondition (vikter) med Cissi
v. 38 HIIT-Styrka (skivstång) med Åsa Tabataintervaller med Jens
v. 39 HIIT med Lisa K Styrka-kondition (step) med Cissi
v. 40 Danzy med Ida Tabata-core med Åsa
v. 41 Styrka-puls-balans (medtag två små handdukar) med Camilla Inget planerat än
v. 42 Tabataintervaller med Åsa Styrka-kondition (skivstång) med Cissi
v. 43 Styrka-kondition (skivstång) med Camilla Tabataintervaller med Jens

 

Det är mycket roligare att träna tillsammans!

Gymmix är Gymnastikförbundets varumärke för kvalitetssäkrad gruppträning. Som deltagare på våra gruppträningspass i Hultsfred Gymnastikklubb får du träna i fräscha lokaler med duktiga och utbildade instruktörer. Vi har ett varierat gruppträningsutbud till ett bra pris. 

Hos oss kan du träna gruppträning från och med det verksamhetsår man börjar årskurs 7. Notera att vid färre än fem deltagare har ledaren rätt att ställa in passet. 

 

Under HT21 gäller följande bokningsregler

Alla våra gruppträningspass behöver förbokas via vårt bokningssystem Boka.se.
Hur många bokningsbara platser vi kommer att släppa per pass beror på lokalens maxantal. För passen i KGM-hallen och Silverdalens Sporthall gäller ett maxantal på 25 personer för Målilla Gymnastikhall 15 personer. 

Boka din plats på passet på följande sätt:

  • Gå in på Boka.se/HultsfredGK
  • Fredagar kl. 19.00 släpps bokningarna för alla pass nästkommande vecka
  • Välj det pass som du önskar gå på (passen ligger ej i tidsordning utan i bokstavsordning efter passets namn)
  • Nu ser du de dagar och tider som går att boka för valt pass. Välj önskat pass. Fyll i dina uppgifter och bekräfta din bokning
  • Du kan avboka din plats upp till två timmar före passets start. VIKTIGT! att du avbokar dig om du får förhinder, då vi kan erbjuda ett begränsat antal platser
  • Om det passet du önskar gå på är fullbokat kan du ställa dig i kö för att få en plats på passet
  • Om du står i kö och får en plats på passet kommer detta att ske automatiskt om det är mer än tre timmar kvar till passets start. Håll därför koll på din mail under dagen för passet för att se om du har fått en plats. Om du får en plats och inte vill behålla platsen behöver du avboka dig från passet
  • Om du står i kö och får en plats på passet vid mindre än tre timmar kvar till passet kommer du att få ett mail där du behöver aktivt tacka ja till platsen inom 30 minuter. Håll därför koll på din mail under dagen för passet för att se om du har fått en plats
  • OBS! I de fall då ett pass inte är fullbokat på Boka.se tar vi emot deltagare via drop-in, dock maximalt upp till passets maxantal
  • Dyk upp på passet ca 5–10 min innan och HA KUL!

Medlems- och terminsavgift betalas separat via vårt bokningssystem. Läs mer om hur du betalar din avgift här.

  

Passbeskrivningar

Cirkelfys
Passar dig som vill träna både styrka och kondition anpassat efter dina förutsättningar. I olika stationer varvas övningar för kroppens alla delar för att öka uthållig styrka eller kondition. Olika varianter av varje övning visas för att du ska kunna få ut maximalt av din träning. 

Core HIIT – Puls & Styrka
Passet börjar med en bålstabiliserande uppvärmning. Därefter tränar vi intensivt med både styrka och pulshöjande övningar med fokus på kroppens core/bål. Övningarna tränas i 3 varv där varv 1-2 är 45 arbete/15 vila och varv 3 är 30 sek arbete/15 sek vila. Vi kommer att träna både med och utan redskap i övningarna."

DanZy
Ett pulshöjande koreografipass där dansstilarna avlöser varandra. Här mixar vi allt från 50-tal till disco och hip-hop, allt i en härlig dansexplosion. Gillar du att dansa och ha roligt är det här ett pass för dig!

Fredagsfys
Starta helgen med ett skönt träningspass. Någon av våra inspirerande ledare bjuder på ett härligt träningspass. Du hittar information om vilket pass som erbjuds under vårt program högre upp på den här sidan.  

Grabbarnas timma
Ett gruppträningspass där du får träna såväl styrka som kondition genom att prova på t.ex. Cirkelfys, Box och intervallträning. Passet är uppbyggt med enkla övningar/rörelser där du utgår från dina egna förutsättningar. Passet är endast för män. 

Gymmix Intro för kvinnor
Detta pass är för dig som är nyfiken på vad gruppträning är och vill träna tillsammans med andra. På passet får du träna såväl styrka och kondition som koordination genom att prova på olika pass. Passet är på basnivå och passar dig som är nybörjare och vill komma igång. Passet är uppbyggt med enkla övningar/rörelser där du utgår från dina egna förutsättningar. Detta pass är endast för kvinnor.

Gympa Bas
Vanlig hederlig gympa till taktfast musik, där rörelserna är enkla och steg med hopp ges som alternativ - men du väljer själv vilken nivå som passar dig. Glädje och gemenskap är nyckelorden i detta pass! Passet är en kombination av våra tidigare gympapass, hopplös gympa och hoppfull gympa.

Seniorfys
Ett pass där var och en jobbar utifrån sina förutsättningar. Passet inleds med uppmjukning och uppvärmning för att sedan gå vidare i ett cirkelpass med 7–8 stationer. Vid varje station jobbar man i 45 sekunder och vilar sedan i 15 sekunder. Alla stationer körs två gånger, därefter går man vidare till nästa station. När alla statiner är klara avslutas passet med nedvarvning och stretch.

Söndagsfys
Starta dagen med ett skönt träningspass. Någon av våra inspirerande ledare bjuder på ett härligt träningspass. Du hittar information om vilket pass som erbjuds under vårt program högre upp på den här sidan. 

Tabataintervaller
På detta pass jobbar du i tabataintervaller. En tabataintervall är 20 sekunder rörelse och 10 sekunder vila som du upprepar åtta (8) gånger. På passet engageras hela kroppen och du använder din egen kropp som motstånd men även redskap så som vikter, bollar, bräda och gummiband.

Uppdaterad: 05 SEP 2018 17:48 Skribent: Jonas Hjalmarsson

VI SÖKER LEDARE!
Vi söker alltid fler ledare till våra grupper. Är du intresserad av att bli ledare, eller vill veta mer om vad det innebär att vara ledare hos oss? Skicka ett mail till This is a mailto link.


Medlemsappen på Appstore
Medlemsappen på Google Play


Kontakta oss » 

Mail: This is a mailto link

Telefon: 0702802646
(Telefontid vardagar kl. 12.30-16.00)


 

  


Use Google Translate to read in other languages


Bli stödmedlem
Stötta vår förening och bli stödmedlem för endast 100 kr/verksamhetsår. Betala din medlemsavgift här.


VÅRA SPONSORER 

Postadress:
Hultsfreds GK - Gymnastik
Norra Oskarsgatan 68
57739 Hultsfred

Kontakt:
Tel: 0702802646
E-post: This is a mailto link