Hoppa till sidans innehåll

Gymmix Gruppträning


 

 

 




Gymmix bra träning nära dig!

 

Registrera dig för att träna med Gymmix Gruppträning »
Se våra priser och läs mer om hur du betalar » 

Det är mycket roligare att träna tillsammans!

Gymmix är G Gymmix är Gymnastikförbundets varumärke för kvalitetssäkrad gruppträning. Som deltagare på våra gruppträningspass i Hultsfred Gymnastikklubb får du

- röresleglädje 
- duktiga, utbildade instruktörer  
- ett varierat gruppträningsutbud 
- nya, fräscha lokaler 

- en välkomnande miljö, nära och till bra pris 


Välkommen till Gymmix gruppträning
- tillsammans blir vi starkare -


Schema HT19/VT20 - terminsstart v 2 2020
Måndag
18.00-19.00
Hopplös Gympa, KGM-hallen

19.00-20.00
Medelgympa, Målilla Gymnastiksal

19.00-20.00
HIIT, KGM-hallen

20.00-21.00
Grabbarnas Timme, KGM-hallen

Tisdag
12.10-12.45
Lunchpasset, KGM-hallen                               NYHET!

18.00-19.00
Tabataintervaller, Sporthallen Silverdalen      NYHET!

19.00-20.00
Styrka med fokus core, KGM-hallen               NYHET! 

20.00-21.00
Danzy, KGM-hallen

Onsdag

19.00-20.00

Hoppfull Gympa, KGM-hallen

20.00-21.00
Tabataintervaller, KGM-hallen

Torsdag
10.00-11.00
Cirkefys för seniorer, KGM-hallen                    NYHET!

18.00-19.00

Styrka/kondition, Målilla Gymnastiksal            NYHET!

19.00-20.00
Cirkelfys, KGM-hallen

Fredag
17.00-18.00
Fredagsfys, KGM-hallen
v 2 Intervaller, ledare Camilla Solnevik
v 3 Fredagsintervaller, ledare Lisa Karlsson
v 4 Danzy team, ledare Louise Lockström m.fl.
v 5 Gympa, ledare Malin Stolth
v 6 Intevraller, ledare Camilla Solnevik
v 7 Fredagsintervaller, ledare Lisa Karlsson
v 8 Danzy team, ledare Louise Lockström m.fl.
v 9 Intervaller, ledare Camilla Solnevik
v 10 Fredagsintervaller, ledare Lisa Karlsson
v 11 Step, ledare Malin Stolth
v 12 Cirkelträning, Camilla Solnevik
v 13 Step, ledare Malin Stolth
v 14 Intervaller, ledare Camilla Solnevik
v 15 långfredag - inställt
v 16 Fredagsintervaller, ledare Lisa Karlsson
v 17 Danzy team, ledare Louise Lockström

Söndag
10.00-11.00
Söndagsfys, KGM-hallen                                  OBS! NY TID! 
v 2 Tabataintervaller, ledare Cissi Albertsson
v 3 Cirkelfys, ledare Tomas Lockström
v 4 Tabataintervaller, ledare Åsa Lindh
v 5 Cirkelgys, ledare Cissi Albertsson
v 6 Cirkelcore, ledare Louise Lockström
v 7 Styrka/kondition, ledare Malin Stolth
v 8 Cirkelfys, ledare Cissi Albertsson
v 9 mer info kommer
v 10 Skivstång, ledare Åsa Lindh
v 11 Cirkelfys, ledare Cissi Albertsson
v 12 inställt pga utbildning
v 13 Tabataintervaller, ledare Tomas Lockström
v 14 Cirkelyfs, ledare Cissi Albertsson
v 15 påskdagen - inställt
v 16 Styrka/kondition, ledare Malin Stolth
v 17 Cirkelfys, ledare Cissi Albertsson


Notera att:

- Gymmix gruppträning kräver inte någon föranmälan,
hos oss tillämpar vi "drop-in" på samtliga pass

- Vid fem eller färre deltagare har ledaren rätt att ställa in passet

- Vi har åldersgräns på våra gruppträningspass, 
hos oss är man välkommen från det år man börjar årskurs 7.


Passbeskrivning

Afrodance
Stora kraftfulla rörelser i enkla, jordnära kombinationer. Högt tempo, där kroppen förenas med trummornas rytmer. Afrodance är en träningsform som tillåter oss att släppa loss och hänge oss den taktfulla musiken. Här tillåts vi skaka på våra rumpor, stampa i marken och slänga med höfterna. Det kommer bli svettigt och det kommer bli roligt!

Cirkelfys
Passar dig som vill träna både styrka och kondition anpassat efter dina förutsättningar. I olika stationer varvas övningar för kroppens alla delar för att öka uthållig styrka eller kondition. Olika varianter av varje övning visas för att du ska kunna få ut maximalt av din träning. 

Cirkelfys för hela familjen
Träna tillsammans med ditt barn. Vi lägger upp ett cirkelfyspass där övningarna är anpassade både för vuxna och barn. Passet består av olika stationer där kondition varvas med styrka.

Core flow
Core flow är funktionell styrketräning & stabilitetsträning för kroppens kärna, mage, rygg och bål. Här lär vi oss bygga en stabil kropp med bra hållning och balans på ett roligt och säkert sätt. Svårighetsgraden på träningen kan anpassas med varierade övningar. Vi jobbar i olika flöden med vår egen kropp som redskap; stående, sittande eller liggande. Istället för att växla höger / vänster sida, utmanar vi en sida åt gången genom ett helt flöde. Passet avslutas med ett yogainspirerande flöde och en kort avslappning.

Danceaerobic
Ett dansinspirerande pass med stegkombinationer till medryckande musik.  

DanZy
Ett pulshöjande koreografipass där dansstilarna avlöser varandra. Här mixar vi allt från 50-tal till disco och hip-hop, allt i en härlig dansexplosion. Gillar du att dansa och ha roligt är det här ett pass för dig!

Fredagsfys
Starta helgen med ett skönt träningspass. Någon av våra inspierande ledare bjuder på ett härligt träningspass. Du hittar information om vilket pass som erbjuds under vårt program högre upp på den här sidan.  

Grabbarnas timma
Ett gruppträningspass där du får träna såväl styrka som kondition genom att prova på t.ex. Cirkelfys, Box och intervallträning. Passet är uppbygt med enkla övningar/rörelser där du utgår från dina egna förutsättningar. Passet är endast för män.

HIIT
Högintensiv intervall träning (HIIT) är passet som ger dig puls. Effektiv och rolig träning där du jobbar intervallbetonat och använder kroppen samt enklare redskap som motstånd. En härlig genomkörare för hela kroppen!
 

Hoppfull Gympa
Hoppfull Gympa är en uppföljare till Hopplös Gympa. Passet är utformat så att du kan anpassa och utmana dig själv utifrån den förmåga du har idag som startposition. I passet varvas kondition med styrkeövningar och innehåller en hel del rörlighet i takt (eller otakt) till glad och peppande musik. 

Hopplös Gympa
Vanlig hederlig gympa till taktfast musik, där rörelserna är uppbyggda utan hopp men där du själv enkelt kan lägga till det. Glädje och gemenskap är nyckelorden i detta pass!

IntensivFys
Passet för dig som gillar fartfylld intensiv träning med hög puls. Högintensiv intervallträning med där vi ofta använder kroppen som redskap, utgår alltid från våra egna förutsättningar och kräver inga steg till musik. Kom som du är, otränad eller vältränad.

Kom-I-Gång-Gympa
Detta är passet för dig som vill börja från allra första början. Långsamt lär vi känna vår kropp och dess förutsättningar, vi övar koordination, balans och grundstyrka. Det kommer finnas stolar som hjälpmedel för dig som inte kan/vill utföra vissa övningar på golvet. Inom HGK finns FaR-utbildade ledare för dig som har fått träning på recept, kontakta oss så kommer vi att hjälpa dig få bästa möjliga start på ditt aktiva liv!

Latinmove
Ett danspass med inspiration från de latinamerikanska dansstilarna Salsa, Reggaeton, Merengue, Cumbia, Cha cha m fl. Latinmove är en dansfest och du är välkommen!

Medelgympa
I passet varvas rörelser till glad och peppande musik med styrkeövningar där du använder kroppen som redskap - ett klassiskt gympapass!

Move it!
Här får du prova på olika koreograferade pass, allt från Latinmove, DanZy och Afrodance till Danceaerobic och Step. Ett pulshöjande pass med koreografi som gemensam nämnare. Så let's move it!

Skivstång
På skivstångspasset lyfter vi vikter och jobbar med kroppsvikt efter egen förmåga. Vi jobbar med övningar som aktiverar kroppens stora muskelgrupper för att du ska bli starkare.

SomaMove
SomaMove är en holistisk, atletisk träningsform som ger dig kondition, styrka, spänst, balans och rörlighet. Vi jobbar i ett sammanlänkat flöde till instrumental musik utan koreografi. Det passar dig som är nybörjare såväl som dig som tränat länge. Vi arbetar på yogamatta, helst barfota för att få ut så mycket som möjligt av träningen, har du en egen yogamatta går det jättebra att använda den.

Step
Ett koreograferat fartfyllt pass på bräda där vi arbetar med olika stegkombinationer för att utmana både hjärta och hjärna. Släpp loss samtidigt som du arbetar med hela kroppen!

Styrka
I grunden ett klassiskt gympapass men med inspiration från Soma Move, EFIT och Yoga. Vi jobbar med hela kroppen i funktionella övningar men använder oss även utav vikter och stepbräda för att få ut lite mer.

Styrka och kondition
I detta pass kombineras styrkeövningar med pulshöjande intervaller. Vi använder kroppen samt enklare redskap som motstånd och övningarna kan varieras efter egen förmåga. En härlig genomkörare för hela kroppen

Söndagsfys
Starta dagen med ett skönt träningspass. Någon av våra inspierande ledare bjuder på ett härligt träningspass. Du hittar information om vilket pass som erbjuds under vårt program högre upp på den här sidan.

Tabataintervaller
På detta pass jobbar du i tabataintervaller. En tabataintervall är 20 sekunder rörelse och 10 sekunder vila som du upprepar åtta (8) gånger. På passet engageras hela kroppen och du använder din egen kropp som motstånd men även redskap så som vikter, bollar, bräda och gummiband.

Tjejernas timma
Detta pass är för dig som är nyfiken på vad gruppträning är och vill träna tillsammans med andra. På passet får du träna såväl styrka och kondition som koordination genom att prova på olika pass. Passet är på basnivå och passar dig som är nybörjare och vill komma igång. Passet är uppbyggt med enkla övningar/rörelser där du utgår från dina egna förutsättningar. Passet är endast för tjejer.


Total body
På detta pass jobbar du intensivt med hela kroppen. Du använder din egen kropp som motstånd men även redskap så som vikter, bollar, bräda och gummiband. Olika intensistet på övningarna presenteras så att du kan anpassa träningen efter dina förutsättningar.

Uppdaterad: 05 SEP 2018 17:48 Skribent: Jonas Hjalmarsson

Hultsfred Gymnastikklubb genomför nu en insats för att utvecklas som förening. 
För att göra satsningen har vi fått stöd genom ett Leader-projekt genom Astrid Lindgrens Hembygd.

 


Medlemsappen på Appstore
Medlemsappen på Google Play


Kontakta oss » 


 

  


Bli stödmedlem
Stötta vår förening och bli stödmedlem för endast 100 kr/verksamhetsår. Betala din medlemsavgift här.


VÅRA SPONSORER 


Holmström Bil

 

 

 

 

 

 

Postadress:
Hultsfreds GK - Gymnastik
Norra Oskarsgatan 68
57739 Hultsfred

Kontakt:
Tel: 0702802646
E-post: This is a mailto link